Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Carry & Rogier

Blijf op de hoogte en volg Carry

19 December 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Hoi,

Na een overtocht van 3 uurtjes met de ferry zijn wij dinsdag aan gekomen op het Zuidereiland bij het plaatsje Picton. Daar hebben we overnacht bij een backpackers lodge genaamd Tombstone (de begraafplaats lag aan de overkant van de weg). Super aardige mensen.
Vanuit daar zijn we doorgereden naar Motueka. Dit was een tocht van ruim 200 km. Wij hadden de toeristische route genomen, Queen Charlotte Road, die ons langs allerlei mooie baaitjes voerde. Gelukkig viel het die dag met bakken uit de lucht en was het niet zo erg om in de auto te zitten.
In Motueka verbleven wij 2 nachten bij Eden's Edge backpacker lodge.
Vanuit hier hebben wij het Abel Tasman national Park bezocht. We hebben eerst een soort van cruise gedaan naar het uiterste deel van het park en zijn halverwege afgezet op een strand om de rest van de trip terug te lopen. We hebben onderweg een boel robben, aalscholvers en Jan van Gent'n gezien.
De route door het park was een intensieve, maar zeer mooie tocht.

We zitten nu in Hokitika. Zitten in een houten lodge met uitzicht op lama's... Het strand ligt om de hoek (hele ruwe zee, mooie hoge golven) en een gloeiwormengrot aan de overkant van de weg. Hier gaan we vanavond als het donker is een kijkje nemen.

In de planning voor morgen staat een hike langs de voet van de Fox Glacier. En als het weer meezit gaan we nog met de heli de gletsjer op.

• 19 December 2014 - 09:23

Mam:

Wauw, Wat een plaatjes! Het is bijna onwerkelijk, ook dat blauwe water! Ik ben benieuwd naar het gletsjeravontuur en verheug me uiteraard op de foto's :) xxx

• 19 December 2014 - 16:49

Ria:

Zoiets moois had je toch zeker niet willen missen. Kost een paar cent maar dan zie je ook wat! Geniet!
    Liefs Ria en Henk

• 21 December 2014 - 13:13