Op naar St.Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu Op naar St.Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu

Op naar St.Maarten

Door: Carry

Blijf op de hoogte en volg Carry

21 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Over een kleine drie weken is het dan zo ver. Voor degene die het nog niet weten, ik vertrek voor ruim een half jaar naar St. Maarten om daar te werken en zal mei 2011 terugkeren naar Nederland. Hieronder vinden jullie informatie over St.Maarten en het bedrijf "12 Metre Challenge" waar ik zal gaan werken.

Sint Maarten is verdeeld in een Frans en een Nederlands deel, dat respectievelijk Frans en Nederlands als officiële taal heeft. De voertaal op het eiland is echter Engels, dit komt omdat de bevolking grotendeels afstamt van Engelstalige slaven. De totale oppervlakte van het eiland bedraagt 87 km². De totale lengte van de grens tussen het Nederlandse en het Franse deel van het eiland bedraagt 10 km. Er is vrij verkeer tussen beide eilandsdelen.

Het Franse deel viel van 1946 tot 2007 onder het departement Guadeloupe, maar koos op 7 december 2003 bij referendum voor zelfbestuur en werd in 2007 een overzeese gemeenschap (collectivité d'outre-mer).
Het Nederlandse deel behoort als eilandgebied tot de Bovenwindse Eilanden van de Nederlandse Antillen. St. Maarten vormt samen met Saba en St. Eustatius de S-eilanden. Opmerkelijk is dat St. Maarten (of St. Martin) al bijna 4 eeuwen de enige plek ter wereld is waar Nederland en Frankrijk aan elkaar grenzen. Eilandbewoners verwoorden dit goed in het credo ‘Twice the Vacation. Twice the Fun’!

In 2010 zal het Nederlandse deel een autonoom land worden binnen het Koninkrijk der Nederlanden.

Collectivité de Saint-Martin:

Oppervlakte: 34 km²
Hoofdstad: Philipsburg
Bevolking: 38 959
Gezaghebber: Franklyn Richards

St. Maarten bezit de typische kenmerken van een Caribische vakantiebestemming: 37 parelwitte zandstranden, azuurblauwe zee, bounty eilandjes voor de kust, wuivende palmbomen en een tropisch ontspannen sfeertje. Daarnaast heeft het eiland een rijk cultureel erfgoed, culinaire toprestaurants en tref je op St. Maarten een brede keuze uit zowel sfeervolle kleine hotels als luxe all inclusive resorts en villa's. St. Maarten is ook een ideale bestemming voor overwinteren in de zon.

Op St. Maarten zijn de temperaturen het jaar rond heel constant. Het verschil tussen de warmste en koelste maanden is maar een aantal graden. De maanden juli, augustus en september zijn overdag het warmst met 30-35 graden Celsius; januari en februari het ‘koelst’ met 25-30 graden. De temperatuur van het zeewater ligt altijd tussen de 25 en 28 graden Celsius. In de maanden augustus tot en met november valt er, met name aan het einde van de dag, wat vaker een bui. Gelukkig maar want omdat er zo nu en dan ook een verkoelend buitje valt is het op St. Maarten ook prachtig groen!

12 Metre Challenge is een bedrijf in waterrecreatiebranche dat zich bezig houdt met excursies op wedstrijdzeilschepen. Toeristen kunnen zich aanmelden voor excursies op deze zeilschepen en gaan vervolgens een "soort van wedstrijd" zeilen tegen een ander zeilschip. De toeristen die kiezen voor deze excursie komen voornamelijk van de cruiseschepen die aanmeren op het eiland. Niet alleen zal ik mij bezig houden met het entertainen van de toeristen maar zal ik ook informatie verstrekken over het eiland en de geschidenis van o.a. de schepen waarmee gezeild wordt.
(www.12metre.com)

Ik zal jullie de aankomende maanden up-to-date houden over mijn avonturen en bevindingen op St.Maarten.

Liefs,

Carry

• 21 September 2010 - 10:19

Itte:

Carry! Wat gaaf! Dat wist ik helemaal niet!
    Goede keuze ;)
    Heel veel plezier daar!

• 21 September 2010 - 20:41

Sanne De Bruin:

Hee meis ik vind het echt gaaf dat je dit gaat doen! Het is een super eiland, maar doe wel voorichtig!! Een vriendin van me vanuit hier gaat er ook naartoe;) Heel veel plezier en geniet ervan!!

Kus

• 26 September 2010 - 17:19

Annika:

Meisiee! Wat leuk voor je! Echt super. Och ik wil je komen opzoeken, lijkt me heerlijk op St Maarten! haha
    Veel plezierrrr!!! Kusje

• 30 September 2010 - 13:28

Nicky :

Heej meis,

Nog drie weekjes dan is het eindelijk zo ver! Ik weet zeker dat je een te gekke tijd gaat hebben daar. Maar ik neem pas afscheid van je op de diploma uitreiking hoor;)

Liefs Nicky

• 30 September 2010 - 13:30

Nicky :

Jammer dat je, je reactie niet meer kan wijzigen zoals bij hyves(A) Nog anderhalve week en dan is het al zo ver!

tot volgende week:D
    (K)

• 07 Oktober 2010 - 18:21

Katja:

Heeel erg veel plezier meid! xx

• 10 Oktober 2010 - 10:38

Rogier:

Hey mop!

Je zit nu lekker in het vliegtuig die kant op, geniet van je tijd daar.. zal zeker fantastisch worden!!

We skypen!

Dikke zoen