Milford Sound & Mount Cook…AWESOME!! - Reisverslag uit Glentanner, Nieuw Zeeland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu Milford Sound & Mount Cook…AWESOME!! - Reisverslag uit Glentanner, Nieuw Zeeland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu

Milford Sound & Mount Cook…AWESOME!!

Door: Carry

Blijf op de hoogte en volg Carry

25 December 2014 | Nieuw Zeeland, Glentanner

De afgelopen dagen hebben we genoten wat wij zelf het mooiste van onze reis vonden door Nieuw – Zeeland. Het mooiste wordt meestal bewaard tot het einde.
In het Fiordland National Park hebben wij een nature cruise gemaakt bij Milford Sound. Om 6 uur ging de wekker en om 7 uur zaten we in de auto.Je komt niet zo maar in Milford Sound (2,5 uur rijden). Onderweg hebben we nog een bezoek gebracht aan de wereld beroemde Mirror Lakes. Een foto hiervan vind je bij dit reisverslag.
Milford Sound is erg indrukkend. Je vaart door de fjorden en ziet enorme rotswanden waar geen einde aankomt. Onderweg vertelde de gids ontzettend veel over de natuur, vogels, zeerobben en watervallen. Na een vaartocht van 2 uur zijn we op ons dode gemak terug gereden naar Te Anau. Ook deze keer zijn we een paar keer gestopt zoals bij ‘The Chasm’. Later op de middag hebben we nog heerlijk aan Lake Te Anau gelegen, want het was erg warm (28 graden).

Na Te Anau gedag te hebben gezegd zijn we naar Mount Cook gereden. Een lange tocht van ruim 6 uur met de nodige stops. Maar wat was dit het waard. Wij kwamen om 5 uur aan met schitterend weer. We besloten daarom de gok te wagen en te vragen of er de mogelijkheid was om een vliegtocht te maken over de gletsjers en Mt Cook. En wat bleek…een extra vlucht was gepland om half 8. Op kerstavond vlogen wij onder andere boven Fox Glacier, Frans Jozef, Mt Cook & Tasman Glacier (de grootste gletsjer van NZ). In één woord: AWESOME!!!!!!
Vandaag hebben we nog gevaren over het ijsmeer van de Tasman Glacier. Er vallen iedere dag stukken van gletsjer en die smelten in dit meer. 10% van het ijsblok zit boven het water de andere 90% onderwater. Later op de middag hebben we nog een wandelroute gelopen van ruim 4,5 uur met drie ‘swingbridges’.
We hebben genoten van onze laatste dagen en kijken terug op een geweldige rondreis door Nieuw-Zeeland. De koffers zijn gepakt voor onze volgende bestemming Langkawi.
Wij wensen iedereen vanuit Nieuw-Zeeland hele fijne kerstdagen!

• 25 December 2014 - 18:37

Marissa:

Supppppeeeerrrr moooi!

• 25 December 2014 - 23:10

Mam:

Héééél indrukwekkend! Een waardig afscheid van Nw. Zeeland. Goede vlucht naar Auckland, Kuala Lumpur en Langkawi! xxx

• 26 December 2014 - 18:03

Sandra:

Hoi Rogier en Carry,
    We zijn hier bij Ria en Henk aan het borrelen, voordat we gaan eten en heb hier jullie verslagen gelezen en de super mooie foto's bekeken die daarbij horen.
    Het ziet er geweldig uit ben jaloers op jullie ;-)
    wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken, geniet van de laatste dagen en een veilige reis terug.
    Groeten van ons allemaal.

• 26 December 2014 - 18:38

Oma:

Beste Carry en Rogier,
    Ik vond de foto's leuk.
    De beste wensen voor het nieuwe jaar en in goede gezondheid.
    Tot ziens!

• 26 December 2014 - 18:44

George (naast Oma) En Jannie Ook,:

We gaan zo een chicken rock & rollade slachten.
    Jannie is druk doende maar het swinged lekker.
    Groeten, George
    P.S. Oma heeft ook alle reisverslagen doorgenomen en is erg onder de indruk.