Noordereiland - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Door: Rogier

Blijf op de hoogte en volg Carry

15 December 2014 | Nieuw Zeeland, Plimmerton

Hey peeps,

Vandaag zijn we aangekomen in Plimmerton, maar eerst even wat we de afgelopen dagen hebben gedaan!

Vanuit Auckland zijn we via Coromandel Peninsula (schiereiland) doorgereden naar Waitomo. Die dag hebben we, na een dagje strand, aardig wat kilometers (en uren in de auto) gemaakt. We sliepen hier in een B&B, met wederom ongelooflijk vriendelijke mensen, die allemaal themakamers hadden. Wij hebben overnacht in de farm-room (koeien in je kamer etc.) Waitomo staat bekend om zijn grotten. We zijn hier wezen "tuben" in een gloeiworm grot. Tuben? Ja, met een binnenband van een auto / tractor lekker drijven op een riviertje onder de grond. De gloeiwormen zijn larves van vliegen van wie hun poep oplicht.

Na het "Blackwater Raften" zijn we doorgereden naar Rotorua. Hier sliepen we in een hotel wat gesponsord was door Nikon, Canon en Samsung. Het hotel was hierdoor direct al minder aantrekkelijk.
We hebben hier een trip gemaakt met een lokale Maori in het regenwoud. Dit was nog een van de 4% resterend "1st generation rainforests" in de wereld. Erg indrukwekkend dus. We hebben van de gids ook een boel geleerd van de lokale gewoonten / historie van de Maori's.

Van Rotorua zijn we doorgereden naar Whakapapa Village. Onderweg hebben we nog een aantal dingen gedaan / bekeken. We zijn bij de Volcanic Valley geweest, de Huka Falls bekeken en de Craters of the Moon bezichtigd. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Chateau Tongario. Een groot en luxe hotel gelegen midden in een wintersport gebied, maar nog veel belangrijker... naast Mount Doom! (Lord of the Rings)
We hebben hier de eerste dag twee wandelingen geweest, Taranaki Falls en Silica Rapids. De tweede dag zijn we gelopen tot aan de voet van Mount Doom (Mount Ngarahoe) gelopen, dit was een wandeling van vier en een half uur met behoorlijk wat hoogtelijnen! Prachtig uitzicht over de vallei!

Vanavond zijn we aangekomen in Plimmerton en hebben we eerst genoten van Fish & Chips, vet.. zoals die hoort te zijn! De was hangt aan de lijn en ik geniet nu van mijn Lion Red Beer!

Zo een boerennacht maken en morgen, na een bezoek aan Wellington, op de ferry naar het zuidereiland!!

• 15 December 2014 - 11:51

Mam:

Hee folks!

Wat een mooie plaatjes! Zo te lezen genieten jullie met volle teugen. En nu op naar het Zuidereiland voor het vervolg! Ik wacht met spanning op de volgende sessie. Geniet ervan, xxx

• 15 December 2014 - 18:39

George:

Dag Beiden,

Leuke foto's!
    Wil je er een paar mailen dan kan ik ze voor oma afdrukken!
    Groeten,
    George

• 15 December 2014 - 18:39

George:

Dag Beiden,

Leuke foto's!
    Wil je er een paar mailen dan kan ik ze voor oma afdrukken!
    Groeten,
    George

• 15 December 2014 - 19:57

Ria:

Hoi hoi!
    Ziet er allemaal fantastisch uit. Ben jaloers, maar de reis is mij veel te ver, dus ik zal er nooit komen.
    Lilly wordt steeds aaibaarder, wordt ook wel erg verwend, volgens mij wil ze straks niet meer mee naar Zeist.
    Grtjes Henk en Ria

• 15 December 2014 - 21:10

Rogier:

Nog even ter aanvulling vanaf de mobiel:
    Tijdens de rainforest trip kregen we nog een tip van de gids voor een 'lokale spa'. Wat eigenlijk een afgelegen riviertje was waar locals kwamen on te relaxen, heerlijk heet water!

We hebben niet alle foto's die we willen online kunnen zetten, zitten hier met beperkt wifi, zowel ontvangst als bandbreedte.

• 15 December 2014 - 21:11

Rogier:

Nog even ter aanvulling vanaf de mobiel:

• 18 December 2014 - 12:38

Maris:

Hee!
    Wat een mooie plaatjes en leuk verhaal.
    Gaaf hoor allemaal..

Geniet ervan en ik lees snel jullie volgende avontuur;)

liefs x

• 18 December 2014 - 13:58

Tamara Van Der Vlies- Elstrodt:

Hoi Carry en Rogier,

Wat een super leuk verhaal!!!
    Foto's zien er ontzettend gaaf uit, ben echt zoooo jaloers!!

Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen.

Liefs Tamara