The Amazing Southcoast - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu The Amazing Southcoast - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Carry Kruijt - WaarBenJij.nu

The Amazing Southcoast

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carry

23 Juni 2007 | IJsland, Reykjavik

Hai there,

Ik heb jullie veel te vertellen :).

Vorige week donderdag ben ik naar Keflavik Airport gereden om Richard op te halen :D. Hij kwam 8 dagen over om mij te bezoeken.

We zouden in een tent moeten slapen maar mijn stagebegeleider had voor ons een double ensuite geregeld. Echt super aardig.

De eerste 2 dagen hebben we Reykjavík afgestruint. Alle toeristische bezienswaardigheden bezocht.

Voor zondag had ik een huurauto geregeld voor 3 dagen. Ik had namelijk een tour uitgestippeld naar de Southcoast :D.

Aangezien we zaterdag op zondag nacht toch nog in een tent moesten slapen waren we vroeg op want het was freezing cold :S. dus om half 9 vertrokken we vanaf het hostel richting geysir & gullfoss. Vanuit daar zijn we langs skogar gereden naar de skogarfoss. wat het beautiful was...Ik wilde naar het zuidelijkste puntje van Iceland maar helaas was dit afgesloten ivm het broedseizoen.

Het was al laat in de middag en we hadden het best wel een beetje gehad dus besloten we om naar Vik te rijden en naar in een HIhostel te overnachten voor 2 dagen.

Maandagochtend hebben we onze tour voortgezet en zijn we naar Jokulsarlón gereden. Dit is de sterfzee van de Vatnajokull.The biggest glacier of Iceland. Het was nog redelijk vroeg toen we daar arriveerde en besloten om nog verder te rijden naar het zuidoosten.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Hofn een klein vissersdorpje.

Op de terug weg naar Vík zijn we nog naar een aantal uitzichtpunten geweest, natuurlijk offroad :D. Deze liepen meestal uit naar de uitlopers van de gletsjers.

Dinsdag zijn we terug gereden naar Reykjavík en hebben daarna de blue lagoon bezocht...

Woensdag was het een relaxing day..we hadden whale watching geboekt en met succes. we hebben de harbour whale, minky whale en white-beaked dolphin gezien. En een heleboel papegaaiduikers.

Donderdag was alweer de laatste dag en zijn toen wezen shoppe en daarna heerlijk naar het zwembad gegaan...lekker warme hotpots :)

en toen was het alweer vrijdag. Vroeg op om Richard weg te brengen naar het vliegveld en daarna aanluitend werken.

Zo ik denk nu wel dat mijn verhaal lang genoeg is..

Hieronder vindt je foto's van mijn Amazing tour to the Southcoast.

Kiss car

• 24 Juni 2007 - 14:08

Mam:

Leuk om te zien dat je op bekende plekjes geweest bent. Heb je je ook weer weg laten blazen onderaan de Skogar???
    Mooie foto's, ik blijf jaloers!
    En nou maar weer werken, succes ermee!!!

• 24 Juni 2007 - 21:14

Dineke:

Hallo Carry,wat fijn voor je dat je nu wel even weg kon nar het mooie zuiden.Zo te zien hadden jullie redelijk weer,gelukkig maar.Ja,maar op de boot was het koud,dat was te zien aan jullie.groetjes dineke
    (moeder van dennis).

• 25 Juni 2007 - 15:02

Dennis:

Hey hey Carry nou toch maar een berichtje om dat je zo aandringt hahaha

Keep up smiling :)

• 28 Juni 2007 - 14:34

George:

Prachtig mooi hoor, die foto's.
    Blijf genieten.

• 29 Juni 2007 - 05:37

Fam.van Buuren :

Leuke foto's Cary! fijn dat je het zo naar de zin hebt. Nog heel veel plezier, groetjes en een dikke knuffel Martijn en Wendy!